Information Fehler / Error SPF check failed

Information regarding error SPF check failed / Informationen zu Fehler SPF check failed 

Error details

Service unavailable; Message not delivered because SPF check failed. Message not delivered due to SPF error. Information: https://www.alphatrust.ch/faq/spf/

Cause

The receiving e-mail server has rejected the e-mail because the message was sent from an IP address which is unpermitted according to the SPF record in the public DNS of the sender domain.

What is SPF (Sender Policy Framework)?

An SPF record is a DNS record that defines which mail servers are allowed to send messages on behalf of the corresponding domain. The purpose of SPF is to prevent spam senders from sending messages on behalf of foreign domains. Recipients can rely on SPF records of the sender domain in order to verify whether a message has been sent from an authorized mail server, and then reject this message in case the result is negative.

How can this problem be solved?

Please ensure that your SPF record is configured correctly and that it includes all authorized mail servers or contact your administrator.
As an experienced IT service provider in the area of Exchange Servers, we gladly offer IT departments our help regarding the correct and secure implementation of mail systems. If you are interested, please feel free to contact us by phone +41 32 625 77 00 or via e-mail servicedesk@alphatrust.ch.

Fehlerdetails

Service unavailable; Message not delivered because SPF check failed. Nachricht nicht zugestellt wegen SPF Fehler. Infos: https://www.alphatrust.ch/faq/spf/

Ursache

Der empfangende E-Mail Server hat die E-Mail Nachricht zurückgewiesen, dies weil die Nachricht von einer IP Adresse verschickt wurde, welche gemäss SPF Eintrag im Public DNS der Absender Domain nicht zulässig ist.

Was ist SPF (Sender Policy Framework)?

Ein SPF Eintrag ist ein DNS Eintrag welcher festlegt, welche Mailserver im Namen der entsprechenden Domain Nachrichten verschicken dürfen. Der Zweck des SPF ist es, zu verhindern, dass Spam Absender im Namen fremder Domains Nachrichten verschicken. Empfänger können sich auf SPF Einträge der Absenderdomain stützen um zu verifizieren ob eine Nachricht von einem autorisierten Mailserver kommt und bei einem negativen Ergebnis die Nachricht ablehnen.

Wie können Sie das Problem beheben?

Bitte stellen Sie sicher, dass Ihr SPF Eintrag korrekt konfiguriert ist und sämtliche autorisierten Mailserver beinhaltet oder wenden Sie sich an Ihren Administrator.

Als erfahrener IT Dienstleister im Bereich Exchange Server, unterstützen wir auch gerne IT Abteilungen bei der korrekten und sicheren Implementation von Mail Systemen. Falls Sie in diesem Bereich Interesse haben, können Sie uns unverbindlich unter +41 32 625 77 00 oder via E-Mail servicedesk@alphatrust.ch kontaktieren.